Animal Crossing: New Leaf has already sold 800,000 copies in Japan

7 years ago 33 Comments

Who would have guessed? Animal Crossing: New Leaf is currently sold out across Japan with the initial shipment of 600,000 copies! An additional shipment of 300,000 more copies is expected by the end of this week which will probably sell out too.

Was that not enough? Nintendo has also sold about 200,000 downloadable copies directly through the Nintendo eShop. Clearly retail game downloads are catching on in Japan. Although some of that may be driven by the fact that the game is sold out everywhere at retail.

If you do a little math there, you’ll notice that means Nintendo has already sold 800,000 copies in just one week. All in all, Animal Crossing: New Leaf is definitely doing well in Japan! Who knows, maybe this will push Nintendo of America to hurry things up. (yeah right)

(1, 2, 3)

33
Leave a Reply

13 Comment threads
20 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
11 Comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Madison

OMG nintendo WILL LIKE NEVER GIVE AMERICANS THEIR VERSION!!!!! CUZ THEY THINK WE WONT BUY MORE!!! WELL YOUR WRONG NINTENDO! WHY IS IT ALYWAYS STUPID JAPAN THAT GET EVERYTHING!?!?!?!?!?!?!?!?!

Kammile

Of course we’ll get the English Version of Animal Crossing:New Leaf. Just be patient.

And of course Japan gets the game first because It’s where Animal Crossing (and all the other versions including this one) is first created before here in America.

Yuki

and in America has to a lot of translations becuz of so many Aweosme updates unlike the past Series which they’re a few update it was faster to make so don’t be so mad it will come soon just wait XD

Jonathan

I hope when they announce the game it’ll come out in like a week or something 🙂

Con Con

Darlin, it’s been announced. That’s why this site exists.

Jonathan

I meant the release date .. HAHA woops

Devon

Thats impressive,usualy only mario games sell that well so fast

Yuki

OH tht great I’m glad they been sold a lot they deserve tht becuz of so many AWESOME new updates Animal Crossing is awesome 4ever <3 since animal crossing GameCube to this maybe more XD

Jessica

Wow!!!! That’s nuts!!!! Good for Nintendo… Seriously! That is very impressive and the developers must be thrille! This news is actually kind of convincing me to preorder the game now here in the US. I was going to wait until we got a concrete and REAL release date but now I’m thinking it could be pretty difficult to get here. I’m hoping Nintendo surprises us and releases just before Christmas in the US. It was only about six weeks after they announced the Japan release date that it hit the shelves there. Maybe we’ll get lucky and get some good… Read more »

Jonathan

Agreed ! Haha

Yuki

lol XD I hope so too but it unlikely to happen Xd

Scruffy1203

Ya lol I like those games but this is gonna b like 10x BETTER! I hope I they add the ability to get ur neighbors pictures like acww

Yuki

oh yea I hope so too I like collecting tht

Scruffy1203

Cool I got peanuts, carolines, and roalds ebullient?

Scruffy1203

* typo* Ronald’s pic

Yuki

tht cool I lost my ACWW 🙁 but I remember I got coco picture and Katie And her mom XD

Scruffy1203

Sadly I heard its coming out in America on may 1st next year. Btw don’t try 2 buy the Japanese game off ebay its like 550 bucks:/

Con Con

And where is your source on the release date?

Scruffy1203

Idk it may not be true Cuz it was on wiki

MC

That’s great! Good for Nintendo, it looks like they’ve been working really hard on it. I sure hope it’ll make them release it sooner over here!

Jessica

His source is probably Game Stop. That was the release date they had listed on the 3DS release sheet when I went there on Sunday. Game Stop has no clue…. They assign fake release dates so people will pre-order the game. I highly doubt it will release six months after Japan. I could be wrong but I’m thinking its going to be January at the latest.

Jessica

PLUS, Nintendo’s Fiscal year begins on April 1st and goes through March 31st of the following year. So far in 2012, Nintendo reported its first profit loss because they projected way more 3DS sales in the first quarter. Since this game has the potential to be highly profitable, Nintendo would be smart to release it at an ideal time in the US to increase its sales. Nintendo would be stupid to wait until the 2012 fiscal year ends to release this game. With that being said, it’s my theory that we’ll see this game before March 31, 2013 because that… Read more »

Devon

Thats so true, youve just given me hope :)I shouldve known this

Yuki

oh tht smart thinking XD I it was sooner tho o well I can wait

Scruffy1203

Omg another typo Roadls pic

Yuki

lol

Kathleen Salazar

I preordered mine a year ago when I bought the 3ds. according to Gamestop it will be released in May 2013.(along wait for such an awesome game)

Caleb

I thought that usually AC games were released in the states a little over a month after (wild world). Keep in mind, Nintendo of America said the release date was EARLY 2013. My guess would be January or February. I’d like a release date announced by Christmas.

Jessica

The last two Animal Crossing games were released in the states within 2 weeks of Japan. I don’t know why this one is deviating from that. It’s still mid November so there’s still a very slim chance that it could come out in 2012 but I’m betting it’ll be January or February 2013 too.

Scruffy1203

I hope but Im gonna go crazy if I gotta wait 7 months

Jessica

Me too Scruffy!!!! I started playing Wild World again to try to pass the time but I’m still itching to get my hands on this game!!!!! I’ll be at GaneStop at midnight on release day to pick up my pre-ordered copy! Haha!!!

[…] We reported a few weeks back on the sales of Animal Crossing: New Leaf in Japan based on shipment numbers coming from Iwata. Now, we have some hard retail sales numbers from Famitsu that include download cards sold at retail but not direct download purchases from the eShop. […]

[…] Adding to our total from the last sales post, we can assume the game has sold at least 1,474,926 copies plus the unaccounted for digital download purchases since November 12th. Nintendo may release more sales information for that in the future but for now we’re clueless besides the 200,000 number released on November 12th. […]